«افغانستان» و «پاکستان» به بازارهای داخل رجحان گردشگری ایران تکثیر شدند

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری راه اندازی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی _ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری _ با بیان این که تحقیقات میدان گردشگری (Tourism Market Research) به منظور خودی نسبی از استعداد های ارائه و تقاضای گردشگری درون کشورهای هدف ایران ارتکاب شد، یادآوری کرد: برابر دستور رئیس اداره از نیمه دوم سال ۹۷ اضافه شناخت بازارهای هدف گردشگری ج. ا. ایران به ترانه بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این موسسه کچل قرار گرفت.

وی افزود: این فرایند با بررسی گزارش ها و آمارهای معتبر بین المللی، کسب معلومات از نهادهایی مانند ایلچی گری ایران در ملک مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور اول شناخت داشتند، افراد و باهم اتحاد کردن هایی متشابه تورگردانان، ایرلاین ها و تجار که در بازار قلمرو مبدا فعالیت مستمر دارند و نیز نشست های تخصصی انجام می شود.

لاریجانی اقرار کرد: بهسازی اول این گزارش به منظور ارتقا کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگان های مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایش های بعد اصلاح شد.

او اضافه کرد: کنار شالوده این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری داخل سرزمین بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار ملک مبدا و سطح تبادلات گردشگری فی مابین مورد بررسی قرار می گیرد و ویژگی های تقاضای گردشگری ملک مبدا، مناطق گردشگرفرست، رسانه های مرجع و اثرگذار بر گردشگران و توراپراتورها و آژانس های مسافرتی فعال در گردشگران خروجی (Out going) معارفه می شود.

بوسیله گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگی های بازار، آسیب شناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و فرود امدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور شروع از دیگر مواردی است که داخل این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.

لاریجانی گفت: تحقیقات بازار بخاطر تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین اجرا شده و تو سال متاخر روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.
انتهای پیام