ابتکار جالب سازندگان فرودگاه اسخیپول آمستردام بخاطر کاهش آلودگی صوتی

AفرودگاهGASGHAROOOOاسخیپولAROOOON شهرآمستردام هلند تو ۹ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است؛ و ثالث فرودگاه شلوغ اروپا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها در سراسر دنیا به حساب می جوی به. طور معمول خلال یک سال، بسیار از ۶۳ میلیون مسافر با ۴۷۹ هزار پرواز از طریق اسخیپول بوسیله کشورهای مختلف در بکلی دنیا می روند این. یعنی بوسیله طور میانگین اسخیپول میزبان حدودا ۱۳۰۰ پرواز در روز یا بوسیله طور باریک بین تر، تقریبا یک تصعید درون هر دقیقه است؛ موضوعی که در صورت بی تدبیری مسئولان، می تواند به یکی از بزرگ ترین معظلات ساکنین آمستردام تبدیل شود سپاه.

کشور هلند مدت ها پیش تو سال ۱۹۱۶ میلادی در مکان فعلی اسخیپول، باند فرودگاه به نسبت کوچکی را احداث کرده وجود علت. انتخاب این مکان به نشانی باند فرودگاه، این بود که ضمن وسیع بودن، نرم شدن های بیش کمی داشت پس. از گذر دهه ها، پست بودن این ناحیه باعث شد تا به سرعت جمعیت بی حرکت داخل آن مکان تکثیر یابد و به یکی از متراکم ترین ناحیه های شهری در ملک هلند تبدیل شود این. موضوع باعث شد که سروصدای ایجادشده توسط فرودگاه، بوسیله مشکلی آزاردهنده برای ساکنین منطقه تبدیل شود بخاطر.

سال های متمادی، ساکنین این منطقه از مشت صداهای سرسام آوری که پس از هربار برخواستن هواپیما ساختن می شد، شاکی بودند این. نوع نغمه که شدت فوقانی دارد، به سرعت در سطح این منطقه ی متصل پخش می شود و هیچ مانعی مثل (تپه و دره درون) این بین وجود ندارد تا امواج صوتی شکسته شوند و پس از برخورد با آن موانع به سمتی دیگر خبیی شوند جالب. است بدانید وقتی که طویل ترین باند این فرودگاه در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد، صدای تیک آف هواپیماها تا بور ی ۲۸ کیلومتری به شنوایی می رسید مسئولین.

فرودگاه بین المللی Schiphol به منظور کنترل سر و صدای ایجادشده و مقابله با این مشکل، از باهم اتحاد کردن های مختلف کمک خواستند تا این که پاول قصبه کورت، از یک همدستی معماری به نام H H N S N S Landscape Architects، ایده ی تامل برانگیز و جالبی را.

مطرح کرد ایده ی استعمال از یک معمار منظر برای محلول چنین مشکلی، به صورت کاملا اتفاقی به ذهن مسئولان. خطور کرد در سال ۲۰۰۸، پس از تلاشی ناموفق بخاطر کنترل سروصدای ایجادشده، مقامات رسمی فرودگاه اسخیپول ملتفت شدند که صداها در زمین های زراعی شخم زده شده ی اطراف، که بین باند فرودگاه و شهرک های اطراف قرار داشتند، با کاهشی شدید روبه رو.

می شوند از همین رو، پاول قصبه کورت با کاربرد از پرچین و حفر کردن خندق، اقدام به ساخت بعضی پستی و رفعت تو جنوب غرب. فرودگاه کرد فاصله ی بین این پستی و بلندی ها تقریبا با کشش موج صدای ایجادشده (از فرودگاه حدودا ۳۶ فوت.معادل ۱۰) ۹ متر. یکسان است همچنین درون میان آن ها از ۱۵۰ خط یمین و هم اندازه که برآمدگی هایی به طول (۶.فوت ۱) ۸ متر دارند، استفاده. شده است این شیارهای ساده، شدت صدای فرودگاه را تقریبا به نصف.

رسانده اند تاثیر استفاده از پستی و بلندی ها به خشکی امدن مدل پراکندگی صدا در دو شمایل بالا به خوبی قابل. مشاهده است چنان که می بینید در حالت مبدا به جهت نبود موانع، جزء اضافی از صدای هواپیما به منازل مسکونی می رسد؛ ولی در حالت دوم، پستی و بلندی ها اکثر صدای ایجادشده را پر ازار

می کنند بخانه برگشتن کورت برای اجرایی کردن این کار، از تجربیاتارنست چلادنی، فیزیک دان و موسیقی دان قرن ۱۸ میلادی مصرف کرد؛ گفتنی است که تحقیقات چلادنی در مبنا ی فیزیک صدا، محور و مبنا خرد آکوستیک. مدرن است جالب است بدانید که برخی اوقات از این فیزیک دان «به عنوان» پدر آکوستیک یاد. می شود چلادنی داخل یکی از مشهورترین آزمایش هایش، کمی شن را روی ورقه ای فلزی پخش کرد و روی یک اسپیکر گذاشت؛ با پخش شدن صدا، دانه های ریگ با تناوب های متفاوت به تزلزل درآمدند و اشکال هندسی جذابی را تولید کردند؛ اشکالی که امروزه آن ها را «به نام» محظور چلادنی.

می شناسیم ایده ی ده کورت برای کاهش سر و صدا، موفقیت آمیز بود و این معمار خوش ذوق، سماوی نزدیک بوسیله ۳۶ هکتار را با پستی و اوج. انباشته کرد جالب است بدانید که این حیاط ی وسیع، عاقبت به پارک بیوتن شات. تغییر شد امروزه مسیرهای مختلفی از داخل این پارک گذر. می کنند در مرکز بیوتن شات، دست خط عقل فرش شده ی مخصوصی برای دوچرخه سواران و درون جاهای دیگر، مسیری قرین برای پیاده روی. حیات دارد در ضمن بد زدودن بدانید که پوشش گیاهی بین برآمدگی ها، حروف حرکتی جالبی را.

ساخته اند ده کورت در این پارک از چندین فرمان هنری از جمله (Listening Ear یک دیش سهمی شکل که صداهای دوردست را تقویت) می نرم (و Chaldnipond یک تالاب الماسی شکل با پلی روی آن که با مکانیسمی مخصوص داخل تحت آب، باعث خلق امواج زیبا) می شود کاربرد.

کرده است تلاش مسئولین فرودگاه اسپیخول برای کاهش سروصدا، عزب به این مورد محدود نشده است؛ آن ها زمان پرواز برخی هواپیماهای پرسروصداتر را تغییر داده اند و هموار از ایرلاین ها می خواهند تا ناوگان شان را به هواپیماهایی کمتر سروصدا. تجهیز کنند مسئولین در تلاش اند تا سروصدای ایجادشده را تا پیمانه ۱۰ دسی بل.کمینه کنند برای وقوف از جزئيات بیشتر در وابستگی با این فرودگاه، صفحه ی عام فرودگاه اسخیپول را داخل کجارو.متعاقب کنید:بیشتر بخوانید امنیت مالی شرکت هواپیمایی KLM از ساخت هواپیمای V شکلبوئینگ از نقص درنگ افزاری ۷۳۷ مکس مطلع بوده استاز نزول مکس تا شیار تولید دریم لاینر؛ دردسرهای بوئینگ تمامی ندارندبزرگ ترین هواپیمای جهان ابتدایی بار از روی زمین برخاستمصاحبه با تونی فرناندز، مدیرعامل و اساس