وگانیسم چگونه صنعت خودروسازی را متحول می کند؟

ASGASGدرAROOOONAROOOON سال های اخیر، تکثیر کام و فرع به استیل زندگی وگانیسم (Veganism) سبب تولد سبک های جدیدی از کسب وکار شده است. کاربران علاقه مند به این ریختگی از زندگی به قفا جایگزینی مواد و محصولات سنتی هستند تا هرچه بیشتر تأثیر بشر بر زندگی حیوانات کاهش پیدا کند. علاقه به وگانیسم عموما از دلایلی همچون شکوه به سلامت حیوانات و نگرانی های زیست محیطی و سلامتی نشئت می گیرد.مقاله های مرتبط:خودرو های کاملا الکتریکی واقعا چه ارزش آلودگی ایجاد می کنند؟تمرکز تمام صنعتی به خشکی امدن توسعه خودروهای برقی و چالش های زیست محیطراهنمای خرید خودرو کارکرده

وگانیسم، عزب بوسیله نخوردن گوشت و مواد غذایی ثمر حیوانات محدود نیست؛ بلکه بوسیله صورت کلی استفاده از هرگونه محصول به مشت آمده از حیوانات را نقد می یواش. از محصولات مهمی که وگان ها نقد می کند، می قابلیت به پوشش های چرمی درون خودروها مصرف کرد.

چرم قدیم به عنوان ماده ای عظیم و حرفه ای درون پوشش داخلی خودروها محسوب شده است و هنوز به نشانی انتخابی مشهور و محبوب در میان طراحان و سازنده ها شناخته می شود. درمقابل در سال های اخیر، گواه تغییر مسیر شرکت های بزرگ بوده ایم که به سمت جایگزین های وگان برای چرم حیوانی رفته اند. حتی فدایی از آن ها تکاپو می کنند پوشش های چرم حیوانی را به صورت کامل از شیار تولیدشان خارج کنند.

امروزه، فعالان اجتماعی متعدد و کاربران معمولی و حرفه ای متجاوز ازپیش از باهم اتحاد کردن ها درخواست می کنند جایگزینی برای چرم های حیوانی صریح کنند. بوسیله عنوان مثال، قهرمان ۶ اطراف مسابقات فرمول یک، لوئیس همیلتون، از مرسدس بنز درخواست کرد چرم را به صورت کامل از محصولاتش حذف کند.

جایگزین های غیرحیوانی چرم موضوعاتی متاخر در دنیای امروز نیستند. به نشانی مثال، مرسدس بنز از سال ۲۰۰۳ ماده ی جایگزینی به معروفیت Artico نمایش می کند و تویوتا و فراری نیز مواد جایگزینی به اشتهار های Softex و Mycro Prestige دارند. به گفته ی ایوون تیلور، مدیر پروژه های شرکتی سازمان قراول حقوق حیوانات (PETA)، صنعت خودروسازی درمقایسه با صنایع دیگر همچون فست فود، مد و فشن، هوانوردی و مهمان یاری، حرکت آهسته تری داخل مسیر وگانیسم داشته است. از دیدگاه او، فعالان صنعت پاسخ مناسب و سریعی به تقاضای مردم برای ارائه ی محصولات وگان نداشته اند. بیشتر فعالان صنعت خودرو چنین حرکتی را عجیب می دانند؛ چون همان طورکه گفته شد، بزرگان صنعت از سال ها پیش مواد وگان را به عنوان جایگزین تا اینکه در محصولات صنف ای خویشتن ارائه کرده اند.

تیلور اعتقاد دارد باهم اتحاد کردن ها باید مواد پوشش داخلی کاملا وگان را بوسیله عنوان گزینه ای بخاطر همه ی محصولات خود پیشنهاد دهند. او می گوید چرم برضد تصور عمومی، میوه جانبی از حیوانات محو. درواقع، چرم را می توان «صنعتی با عزاداری سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار دانست که بیش از یک میلیارد گاو، گوسفند، بز و خوک را قربانی می درنگ». به نشانی مثال، نظارت های PETA از مراکز دام داری توزیع کننده ی چرم داخل برزیل نشان می دهد گوناگون رفتار نامناسب با حیوانات و بهره برداری بیش ازحد، داخل این مراکز صورت می دهد.

مشارکت های خودروسازی در واکنش به تقاضای جامعه و فعالان برای استفاده از مواد جایگزین چرم، با مشکلی به نام تقاضای راسته روبه رو هستند. به عنوان مثال، مرسدس می گوید با وجود ارائه ی جایگزین های وگان، هنوز تقاضای بسیار زیادی بخاطر چرم بوسیله عنوان ماده ی اصلی مدل سازی داخلی وجود دارد. درواقع، چرم پرتقاضاترین ماده ی پوشش داخلی برای خودروها محسوب می شود.تقریبا همگی ی بزرگان صنعت به پشت جایگزینی برای چرم درون خودروها هستند

لندرور از پیش گامان جایگزینی چرم داخل صنعت خودرو شمرده می شود که همکاری تنگاتنگی با فعالان صنعت مواد دارد. به عنوان مثال، این شریک شدن مدل های Evoque و Velar را با پوشش های تویی حرفه ای و لوکس عرضه می کند که با کمک ماده ای از جنس پشم پلی استر دشت شریک شدن Kvadrat، ترکیبی عالی برای طراحی تویی خلق کردن می کنند. مدیر طراحی مواد و ته رنگ لندرور، ایمی فاسلا، در جدیدترین مصاحبه اش گفت طرفداران خودروهای لوکس به مرور بوسیله رویکردهایی با کاربرد گرایی ناچیز تمایل نشان می دهند.

راه اندازی PETA اخیرا تعدادی سهم از شریک شدن تسلا خریده است. آن ها پس از بزمین نشستن به سهام داران غول خودروهای برقی، فشارهای زیادی بخاطر کاهش استفاده از محصولات حیوانی تو خودروهای وارد کرده اند؛ به همین دلیل، درحال حاضر تسلا چرم را به صورت طولانی از مواد طراحی داخلی خود حذف کرده است. پل استار (Polestar) برند زیرمجموعه ی ولوو اندوه فقط مواد داخلی بدون کاربرد از چرم را برای نقشه کشی خودروها عرضه می کند. این شریک شدن ماده ی PVC مبتنی پیاده شدن آب به نام Weavetech دارد که محصول مدل سازی تویی خودش محسوب می شود. مدیر این باهم اتحاد کردن اعتقاد دارد پیاده سازی این طور سیاست هایی نشان می دهد تو امان از محیط زیست، رویکردی فراتر از عزب تولید خودروهای الکتریکی دارند. درواقع، پل استار سعی می بطی ء به نشانی نیروی محرکه ای داخل مسیر پیش سرما صنعت خودرو بوسیله سمت مواد داخلی بدون چرم فعالیت کند.

صنعتی خودرو امروزه تلاش می درنگ انتشار کربن را بیشتر کاهش دهد. همین رویکرد حرکت به جانب استفاده ی کمتر از چرم را تربیت می کند. شاید به همین دلیل باشد که محصولات جدیدی همچون Volkswagen ID 3 و Ford Mustang Mach-E با مواد کاملا غیرحیوانی تولید خواهند شد.

تیلور عقیده دارد تولید مواد جانوری متشابه چرم، علاوه بر ضربه ای که به حیوانات دانا می کند، برای هوا زیست نیز آثار زهردار به همراه خواهد داشت. PETA ارزیابی می زند کشاورزی جانوری (شامل صنایع چرم و پشم)، ۱۴ تا ۱۸ درصد از گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند. او گاوها و گوسفندها را به دلیل ظرفیت زیاد متانی که تولید می کنند، خودروهای هاموی دنیای حیوانات  می نامد. به علاوه تغییر پوست حیوانات به چرم نیازمند مصرف از مواد زهردار بسیار زیان بخش بخاطر محیط زیست است.تولید چرم علاوه بر کشتن حیوانات به ترویج گازهای گلخانه ای همچنین می انجامد

شرکت های خودروسازی امروز با دشوار مهمی در جایگزینی چرم تو مدل سازی داخلی روبه رو هستند. آن ها باید موادی جایگزین با حس حرفه ای و لوکس و بسیار مقاوم بسازند که قرین چرم، سال ها و حتی دهه ها دربرابر استفاده ی پرفشار دوام بیاورد. پل استار در آزمایش ماده ی اختصاصی اش، Weavetech، بوسیله عمر ۶ هزار ساعت دست یافت. در کمی از آزمایش، ماده به مدت چهار هفته درون محیطی شبیه به آب جوش نگه داری شد.

فرایندهای تولید جدید در شرکت های تولید مواد و خودروسازها، گزینه های متاخر را به مرور بوسیله صنعت پیشنهاد می دهند. مواد نوآور و جایگزین نیز متجاوز ازپیش درون خودروهای مفهومی دیده می شوند. بااین همه، هنوز تقاضا بخاطر چرم به عنوان پوشش داخلی متجاوز است؛ درنتیجه شرکت ها در آینده ی نزدیک آن را به صورت کامل از پیشنهادهای خود حذف نخواهند کرد. افزون براین، با افزایش تقاضای بازار بخاطر مواد وگان یا موارد مشابه، انبازی های خودروسازی نیز تمام تلاش خود را بوسیله کار می گیرند تا سهمی از بازار جدید داشته باشند.

از نمونه های جایگزین کنونی برای مواد حیوانی در خودروها می قابلیت به شاسی بلند مفهومی ID Roomzz از شرکت فولکس واگن رمز کرد که از غشا سیب برای ساخت ماده ی پوششی یکروز می برد. این پوشش ظاهری شبیه به چرم دارد و از ترکیب پلی اورتان با پوست سیب بوسیله جامانده از صنعتی تولید آب علیه ساخته می شود. 

بنتلی در معیار EXP 100GT ازماده ای کاربرد کرده است که از غشا انگور ساخته می شود و پوشش داخلی شبیه به چرم خلق می بطی ء. مرسدس بنز هم درون میزان مفهومی Vision AVT از میکروفیبر Dinamica نصیب برده است. این میکروفیبر محصول بازیافت پارچه و لباس قدیمی و بطری آب است. ماده های مشابهی در خودروهای ولوو و سلسله جدید رنو زوئی استفاده می شود.بیشتر بخوانید:واکاوی و بررسی جدی فعالیت های گوگل در کالیفرنیا با شعار مبارزه با انحصارطلبیچگونه کدک ویدیویی متاخر H.H/266 VVC می تواند مخرب درون صنعتی چندرسانه ای ایجاد کند؟شبکه های HD خواه اینترنت بهتر؛ اولویت با کدام است؟معرفی کدک H.ویدئویی H 266 VVC با ادعای نصف کردن ظرفیت فایل های ویدئوییسامسونگ از کشف ماده نیمه هادی جدید